pühapäev, 5. november 2017

"Alasti" - Sylvia Day

1. raamat "Crossfire" sarjas
Autor: Sylvia Day
Originaalpealkiri: "Bared to You"
Tõlkija: Evi Eiche
Kirjastus: Helios Kirjastus
Formaat: kõvakaaneline
Ilmumisaasta: 2012
Lehekülgi: 320
Goodreads
Rahva Raamat


Lugemise väljakutse 2017: erootiline romaan
 

Eva kolib koos parima sõbraga suurlinna ja saab reklaamiagentuuris tööd. Büroohoones kohtub ta karismaatilise Gideon Crossiga, kes teatab avameelselt, et tahab neidu oma voodisse. Eva punnib natuke moe pärast vastu, aga annab üsna pea alla.

Arvamus:
Erootiline romaan hõlmab tänapäeval nii paljut. Mõne jaoks on juba Nora Robertsi armastusromaanid erootilised, teine teatab, et erootilise romaani lugemiseks tuleb ette võtta need kurikuulsaid varjundid. Kuna ma selleks valmis ei olnud, sai sõbranna soovitusel välja valitud Sylvia Day "Crossfire" sari.
Goodreads ütleb, et ma alustasin raamatut 1. veebruaril ja lõpetasin 10. septembril. Ehk peaksingi siin postituse lõpetama, et vältida uut riidu sõbrannaga, kelle lemmiksarjast ma suurt midagi ei pea. Õnneks olen üsna paksu nahaga, nii et läheb lahti.
Sellel raamatul pole korralikku sisuliini. On vaid rodu vestlusi seksist või siis seksistseenid. Sellises suhtes olevad inimesed, kui seda üldse saab suhteks nimetada, peavad olema karastatud terasest, sest normaalse  närvikavaga isik oleks juba esimese nädalaga omadega nii vaimselt kui ka füüsiliselt läbi. Ei meeldi mulle selline tormlemine, kus iga pilk või sõna toob kaasa kahtlused ning tegelased ise ka ei tea, kas nad on parajasti koos või lahus.

Umbes 270nda lehekülje paiku (ma loodan, et lehekülgedega mööda ei pane) tekkis mul lootus, et Eva ja Gideoni suhe jõuab uude faasi, sest raamatus oli vähemalt kolm lehekülge suhtlust, mis ei hõlmad seksuaalseid nõudmisi, tahtmisi ja fantaasiaid. Lootuseks see ka jäi. Ausalt ka, keegi peab ju vaikse konnatiigi kaitseks ka midagi ütlema. Ei saa ju ometi pidevalt tormisel merel võidelda. Peaksin vist ka mainima, et kui ma nüüd natuke üle kuu hiljem oma väheste märkmete põhjal postitust hakkasin kirjutama, pidin ma nimed üle vaatama. Mul polnud enam ühegi tegelase nimi meeles.

Kõige huvipakkuvam oli vast Eva suhe oma emaga. Täiesti hämmastav, et naine oma ema jaburustesse nii leebelt suhtus. Seal on ikka vaks vahet, kas oled kaitsev lapsevanem või kinnisidee külge klammerduv jabur vanamutt. Ma ootasin pikisilmi, mis Eva ja ta ema vahel edasi toimub, aga kahjuks oli raamatus sellest nii vähe juttu.

Kuna lugesin raamatut nii suurte pausidega, siis võib-olla mulle ainult tundus nii, aga kas osa informatsiooni Evaga juhtunu kohta polnud vastukäiv? Noh, mulle igatahes näis nii ja ausalt öeldes ei viitsinud ma raamatut uuesti kätte võtta, et seda kontrollima hakata. Samuti olid mõned laused kohmakad ja ma pidin neid mitu korda lugema, et mõttest aru saada. Ma ei hakka üldse seksistseenide sõnavarast rääkima. Millegi pärast on nende kohtade dialoog alati eesti keeles nii veider.

Niisiis, ma ei vihka sarja esimest osa, aga see ei tekita minus ka mingeid erilisi tundeid. Küll aga tahaksin teada, kas sarja tasub edasi lugeda. Sain kuid tagasi,  siis kui lootsin veel, et "Alasti" muutub paremaks, raamatuvahetuse kaudu sarja teise osa. Kas tasub jätkata või ei?

Oh, unustasin, et päris raamatu lõpus on autor pannud kirja mõned küsimused, et lugeja saaks loo sisu ja tegelaste üle mõtiskleda. See osa mulle päris meeldis kuna ma polnud varem sellist asja ilukirjandusteoses kohanud.

Rahva Raamatus on praegu "Crossfire" raamatud allahinnatud. Ühe osa hind on 8 eurot ja 54 senti.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...