pühapäev, 26. veebruar 2017

"Leidlaps lumetormist" - Michel Bussi

Autor: Michel Bussi
Originaalpealkiri: "Un avion sans elle"
Tõlkija: Madis Jürviste
Kirjastus: Varrak
Formaat: pehmekaaneline
Ilmumisaasta: 2016
Lehekülgi: 416
Goodreads

Lugemise väljakutse 2017: raamat, mille valisin pealkirja järgi, sisututvustust lugemata
 photo reiting4small.jpg 

23. detsembril 1980 põrkab Türgist Prantsusmaale suunduv reisilennuk lumetormis vastu mäekülge. Reisijatest pääseb eluga vaid üks - kolmekuune imik, kelle pärast kaks perekonda võitlema asuvad. Mõlemad on veendunud, et väike tüdruk on just nende lapselaps. 
Kaheksateist aastat hiljem on juhtumit uurinud eradetektiiv kogunud kõik juhtlõngad rohelisse kaustikusse ja saadab selle neiule, kes siiani ei tea oma tegelikku päritolu.

Arvamus:
Olin juba raamatu sisututvustust lugemas, sest pealkiri oli intrigeeriv ja kaanepilt läikis lahedalt, kui mulle meenus väljakutse punkt, kus tuleb lugeda raamatut, mille valid vaid pealkirja järgi. "Leidlaps lumetormist" sobis täpselt selle teema alla. Halloo, laps lumetormis! Ja kuigi kaas mulle meeldis, taipasin ma alles poole raamatu peal, mida sellel kujutakse. Pole midagi öelda, pikad juhtmed.

Loo üleehitus oli huvitav -  eradetektiivi märkmed vaheldusid oleviku dateeritud sündmustega ning mida kaugemale ma jõudsin, seda raskem oli raamatut käest panna. Tegevustik oli põnev ning peaaegu igas peatükis suutsin ma ümber mõelda, kumb imikutest ikkagi ellu jäi.
Marc ja Malvina olid tõeliselt lahedad ja mitmekülgsed tegelased. Nad tundusid oma vooruste ja vigadega nagu reaalsed inimesed. Samas seisid nad skaala erinevates otstes - Malvina oma  vägivaldse hulluse ning Marc ausa ja tõeliselt hea mehena. Ainult et vahepeal hüppas mõlema näidik teise skaala otsa ning need olid raamatu kõige pingelisemad ja paremad hetked. Marci ja Malvinaga võrreldes oli  Emilie / Lyse Rose tõeline pettumus. Ta oli liiga kaunis, armas, andekas ja ideaalne ning kuidagi lame ja elutu. Ma taipasin peaaegu kohe, mida ta plaanis ja ausalt öeldes oli mul suva. Arvatavasti just tema pärast jäigi midagi loos puudu. 
Põnevalt kirjutatud raamat, soovitan.

Hiljuti ilmus eesti keeles ka autori järgmine romaan "Mustad vesiroosid". Loodetavasti jõuab see varsti kohalikku raamatukokku.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...