laupäev, 17. detsember 2016

"Linn on minu -Tartu tahavaatepeeglis" - Lauri Räpp + Võimalus saada raamat ka endale!

Autor: Lauri Räpp
Originaalpealkiri: "Linn on minu -Tartu tahavaatepeeglis"
Väljaandja: ITI OÜ
Formaat: pehmekaaneline
Ilmumisaasta: 2016
Lehekülgi: 2003
Goodreads
Rahva Raamat
Apollo
  Lugemise Väljakutse 2016kaasaegne Eesti kirjaniku teos
 photo reiting4small.jpg 

Põline tartlane Lauri Räpp meenutab raamatus humoorikalt oma 80ndatel möödunud lapsepõlve ning 90ndate meeletut labrakate rida. Sekka on lisatud meenutusi tolleaegsest muusikast ning QR koodidega antakse ka lugejale võimalus nende aastakümnete hitte nautida. Teksti ilmestavad fotod ning paikadest on võrdlusena nii aastakümnetetagused kui ka 2016. aastal tehtud pilte.

Arvamus:
Oktoobri lõpus sain ma e-kirja hämmastava võimalusega. Härra Timo Porval pakkus mulle lugeda Lauri Räppi uut raamatut, mis polnud veel trükkigi jõudnud. Olin autori Kuuba raamatust kuulnud, aga lugenud ma seda ei olnud, niisiis alguses kahtlesin. Kuid siis lugesin kirjaga kaasas olnud katkeid ja naersin silmad märjaks. Pärast seda polnud enam raske nõustuda.
Niipea kui käsikiri pdf'ina kohale jõudis, asusin lugema. Algus oli vaevaline, sest nõukaaega kirjeldades armastas autor ka lühikestesse lausetesse toppida vähemalt kolm võõrsõna. Pikkadest ma parem ei räägigi. :) Kui aga stiiliga harjusin, läks lugemine ladusamaks. Üsna pea tabas mind järgmine tõrge. Nimelt olen ma autoriga peaaegu samaealine ning Lauri Räppi mälestused meenutasid mulle nii üht kui teist oma lapsepõlvest. Pole siis ime, et avastasin end telefoni teel lapsepõlvesõpradega arutamas, kas mäletame sündmusi, asju ja tavasid sama moodi ning ema käest üht-teist pärimas või talle käsikirjast lausa lõike ette lugemas. Mingil hetkel, kui Räpp kirjeldas oma kodutänava värvikat seltskonda, palus naerust kõõksuv ema mul lõpetada. 
Raamatu teise poole lugemine ehk siis viinauimas möödunud 90ndad, läks juba kiiremini, sest erinevalt autorist oli see kümnend mu elus üsna kuiv ja kaine ning maatüdrukuna ei jõudnud ma ka eriti tihti pidudele. Seega polnud mälestusi, mis autori omadega haakunuks. Küll aga olid kirjaniku lood kohati üsna räiged, aga samas ehedad.
Nii vähehaaval jõudsin ma käsikirja läbi loetud. Ning kui pakiautomaati potsatas pakk kolme eksemplariga, lugesin ma raamatu esimese poole uuesti läbi... ja naersin taas südamest. 
"Linn on minu - Tartu tahavaatepeeglis" on huvitav raamat. Vaimukas ja reaalne ning autoriga samaealistele lugejatele ka omajagu nostalgiat pakkuv pilguheit lapsepõlve ja noorusaastatele. Arvan, et seda on huvitav lugeda ka teistel. Vanematel, et samuti meenutada ja näha, mis nende võsukesed üle pidid elama ning noorematel generatsioonidel, sest palju nõukaajal ja vabariigi algusaastetel juhtunut on siiani nii hämmastavalt kummaline, et kui poleks seda ise näinud ja omal nahal kogenud, siis ega ei usuks. Soovitan.

NB! Teistkordsel lugemisel (raamatu, mille lõpetasin 10. detsembril) ei töötanud enam üks QR koodidest.

Annan ära kaks eksemplari Lauri Räppi raamatust "Linn on minu  - Tartu tahavaatepeeglis"!
Jah, lugesid õigesti. Tänu autor Lauri Räppile ja Timo Porvalile on mul võimalus kaks eksemplari raamatust "Linn on minu - Tartu tahavaatepeeglis" blogi külastajatele / lugejatele saata. Kui soovid üht raamatutest endale, jäta postituse alla kommentaar ning 23. detsembril võtan ma ühendust ning me saame kokku leppida, kuidas sa veel selle aastanumbri sees raamatu kätte saad.

3 kommentaari:

  1. Mina väga sooviksin seda raamatut ☺ 90ndad on mu lemmikajastu muusika poolest ja üldse tundus elu tollal ilusam.
    karinraamets@gmail.com

    VastaKustuta
  2. Raamatusõbrana satun aeg-ajalt siia blogisse ja olen väärt soovitusi saanud. Nüüd tulin taas vaatama ja avastasin selle pakkumise. Kas olen lootusetult hiljaks jäänud? merlekene@gmail.com

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ei ole hiljaks jäänud. Võtan üsna pea meili kaudu ühendust. :)

      Kustuta

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...