laupäev, 24. detsember 2016

"Alice Imedemaal" - Lewis Carroll

1. raamat sarjas "Alice Imedemaal"
Autor: Lewis Carroll
Originaalpealkiri: "Alice's Adventures in Wonderland"
Tõlkija: Jaan Kross
Illustraator: Vive Tolli
Kirjastus: Eesti Raamat
Formaat: kõvakaaneline
Ilmumisaasta: 1971
Lehekülgi: 104
Goodreads


Lugemise Väljakutse 2016: raamat, millest on juttu teises raamatus
   photo reiting3small.jpg 

Alice näeb üle aasta jooksmas valget küülikut. Sellel küülikul on aga riided seljas ning ta räägib omaette. Tüdruk järgneb loomale küülikuaugust alla ning satub ebatavalisse maailma ning uskumatutesse seiklustesse.

Arvamus:
Selle aasta väljakutse jääb mul lõpetamata, kuid see, et mul lõpuks ometi õnnestus "Alice Imedemaal" läbi lugeda, vajab küll patsutust õlale. Aastate jooksul olen korduvalt üritanud seda lugu lugeda, kuid alati on raamat jäänud pooleli. Paar kuud tagasi lugesin Alan Bradley raamatut "Piruka magus põhi" ning loos luges Flavia õde just seda raamatut ning kuna väljakutse teema nõudis raamatut, millest on juttu teises raamatus, tundus olevat aeg Alice'i seiklused taas käsile võtta.
Lugesin seekord peatüki päevas ning ei saanud selgi korral loost aru. Vägisi jäi mulje, et Alice polnud ainuke, kes seent näksis, vaid ka Lewis Carroll pidi seda sööma, et midagi nii veidrat ja jaburat kirja panna.  Vive Tolli illustratsioonid olid kaunid, aga kohati kummalised. Näiteks ootasin ma pilti Grüpsist, aga pildilt ei saanudki aru, mis elukas kilpkonna kõrval oli. Alice oli vahepeal väga filosoofiline ja järgmisel hetkel pisike snoob. Ta ei meeldinud mulle ning ka ükski teine tegelane ei muutunud lemmikuks. Raamatut on aga väga raske nautida, kui ma ühelegi tegelasele kaasa ei ela.
Värsid olid lahedad ning ma lugesin mõningaid isegi valju häälega, et rütmi kuulda ja tunnetada. Samuti oli loos mõned väga huvitavad laused, mis lõpuks vedasidki mu hinnangu kolme lille peale välja.

Ütlusi raamatust:
"Kui igaüks mõtleks oma asjade peale, siis käiks maailm hulga rutem ringi kui ta käib"
Hertsoginna, lk 48

"Mitte millestki on väga hõlbus rohkem võtta."
Kübarsepp, lk 61

"Eilsesse tagasi minna poleks mõtet, sest ma olin siis teine isik."
Alice, lk 84
Ausalt, ma ei saa aru, miks see raamat nii populaarne on. See oli veider, kohati naljakas ja isegi huvitav, aga ei tekitanud minus vaimustust, mida teised lugejad olevat raamatut esmakordselt lugedes kogenud (goodreadsi sõnul).
Kas teine osa "Alice peeglitagusel maal" on parem, kui esimene raamat?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...