kolmapäev, 12. oktoober 2016

"Võlukunsti tumedam pool" - V.E. Schwab

1. raamat triloogias "Shades of Magic"
Autor: V.E. Schwab
Originaalpealkiri: "A Darker Shade of Magic"
Tõlkija: Marge Paal
Kirjastus: Päikese Kirjastus
Formaat: pehmekaaneline
Ilmumisaasta: 2016
Lehekülgi: 416
Goodreads
 photo reiting5small.jpg 

Kell on antar - võlur, kel on võime reisida erinevate paralleelmaailmade vahel. Ametlikult teenib Kell Punase Londoni valitsejat, kuid noormehel on kombeks toimetada salakaupa ühest Londonist teise - tegevus, mis on rangelt keelatud. Järjekordset eset, seekord kirja, ühest Londonist teise transportides, tekib mehel kummaline eelaimus, et midagi on väga valesti. Selgub, et ümbrikus on puhas paberileht, kuid Kelli tasu sisaldavas pakis on ohtliku võluväega kivi, mida Valge Londoni valitsejad oma huvides ära kasutada tahavad. Jälitajate eest põgenedes kohtab haavatud Kell Hallis Londonis taskuvargast Lila Bardi, kes unistab seiklustest. Nüüd peavad Kell ja Lila võimsat võluväge sisaldava kivi toimetama Musta Londonisse - linna, mis on ülejäänud maailmade jaoks kadunud.

Arvamus:
Minu reageering raamatu lugemisel:
30 lk - meh, mis jura see on?
58 lk - hakkab looma, loen veel mõned leheküljed
112 lk - oh sa sinine satikas, mis asjatoimetused ma saan homsele lükata, et mul oleks rohkem aega lugeda?
256 lk - krt, ma vajan rohkem vaba aega lugemiseks; ah, kellele seda und ikka vaja on.

Algus oli aeglane ja veider, aga kui ma lõpuks otsa peale sain, oli väga raske raamatut käest panna. V.E. Schwab on loonud maailma, mis üllatas mind igal lehel. See oli korraga nii lummav kui ka tohutult jõhker. Kõik kolm Londonit olid nii omanäolised ja kuigi Kell oli pärit Punasest, avaldas mulle kõige rohkem muljet Valge - nii jube koht, näljane igal moel ning selle linna valitsejad olid tõeliselt arust ära. Ma nägin nende troonisaali unes ja see ei olnud mõnus kogemus.
Peategelane Kell oli keeruline isiksus. Pealtnäha oli tal kõik olemas - armastav pere, inimeste austus, huvitav töö ja vapustav võime. Kuid loo käigus hakkasid välja kooruma tööga seotud ohud, Kelli valikute vähesus ning tema salakaubavedu muutus mõnes mõttes arusaadavamaks. Tegelikult aga meeldis Lila Bard mulle rohkem kui Kell. Lilas oli nii palju särtsu ja ta verejanuline loomus ning soov leida oma suur seiklus tõid mulle pidevalt naeratuse näole. Ametile vaatamata oli Lila läbinisti aus. Ta teadis täpselt, mida elult tahta ning rühkis halastamatult oma sihtide suunas, kuid suutis jääda inimlikuks ning hoolivaks.
"Võlukunsti tumedam pool " on väga hea fantaasiaraamat ja ma leidsin uue autori, kelle loominguga  tahan lähemalt tutvust teha. Nüüd on mul vaid üks küsimus. Kus on järgmine osa?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...