laupäev, 8. oktoober 2016

"Stolen Songbird" - Danielle L. Jensen

1. osa triloogias "The Malediction Trilogy"
Autor: Danielle L. Jensen
Originaalpealkiri: "Stolen Songbird"
Kirjastus: Strange Chemistry
Formaat: e-raamat
Ilmumisaasta: 2014
Lehekülgi: 480
Goodreads

 photo reiting4-5small.jpg

Viie sajandi eest pani nõid trollidele needuse, mis ei lase neil oma mäealusest linnast lahkuda. Viimaks arvavad nad olevat leidnud viisi needuse murdmiseks ning lasevad röövida lähedalasuvas külas elava Cecile'i. Trolliprintsiga abielluma sunnitud Cecile mõtleb vaid põgenemisest, kuid trollid on arukad, kavalad ja ebainimlikult tugevad ning neiu plaanid lömastatakse juba eos. Mida kauem on Cecile sunnitud trollide keskel elama, seda ohtlikumaks ta olukord muutub, sest linnas on käärimas revolutsioon. 

Arvamus (sisaldab spoilereid):
Booktuber Bekah AwesomeBookNut on seda raamatut nii mitu korda kiitnud, et ma lihtsalt pidin välja uurima, millega on tegu. 
Raamat oli prantsuslik ja algus oli kohe tohutult põnev. Cecile plaanis ema juurde Trianoni kolida ning lauljaks saada, kuid siis ta rööviti ning viidi läbi labürindi trollide linna, mis asus suure mäe all. Selles mõtte meenutas raamat natuke "Labürindijooksjat", sest ka "Stolen Songbird" mäekäikudes kollasid ringi üliohtlikud koletised, kelle päritolu jäi vähemalt esimeses osas segaseks.
Linna jõudnud Cecile seoti abielu kaudu trolliprints Tristaniga ning selgus, et Danielle L. Jenseni maailmas polegi trollid rohmakad ja juhmakad hiiglased, vaid hoopis äärmiselt kavalad ja tohutult tugevad olendid, kellest osad olid kaunid ja osad moonutatud välimusega. Kusjuures oli trolle, kes mulle tõesti meeldisid, nagu näiteks Marc ja Anais. Mulle meeldis nende lojaalsus ja sõprus Tristaniga ning ma soovisin nii väga, et nad saaksid vabaks. Kuid sellele vastukaaluks tahtsin ma, et kuningas ja Anais'i isa jääksid vangistusse. Dialemma missugune. Ja samasuguse probleemi ees oli ka Cecile.

Üks väike tegelasepoolne keelevääratus andis vihje trollide päritolu kohta ning eriti meeldis mulle, kuidas kohe triloogia esimeses raamatus sain ma teada, miks nad selles inimeste maailmas olid. Samuti oli autor kõvasti vaeva näinud, luues huvitava ühiskonna ning tutvustades nii trollide tugevusi kui ka nõrkusi. Näiteks ei suutnud Jenseni trollid valetada, kuid olid äärmiselt osavad tõega manipuleerijad. Eriti Tristan, kes oli selle lihvinud kunstini. Tegelikult osutuski noormees romaani üheks huvitavamaks tegelaseks ning mul oli päris kahju, et loos polnud rohkem tema vaatenurgast peatükke. 
Kuigi raamat oli üsna pikk, tundsin ma kohati, et lugu oli kuidagi lünklik. Cecile vihkas vangistust trollide juures ja pidas neid koletisteks, kuid järsku olid tal juba sõbrad, kellega koos aega veeta ning järgmisel hetkel riskis ta nende pärast juba eluga hiilides kohtades, kuhu ta mitte mingil juhul ei oleks tohtinud minna. Ma tahtsin lugeda, kuidas neist sõbrad said.
Cecile oli huvitav peategelane. Ta tegi vigu ning õppis neist ning viis, kuidas ta alles kodust kaugel end leidma hakkas, oli tõeliselt huvipakkuv. See, milleks ta raamatu lõpus oli valmis ja võimeline, hämmastab mind siiani. Neiu suhe Tristaniga arenes aga minu jaoks liiga kiiresti ning kuigi raamatu kõrvaltegelaste suust ja mõtetest  jooksis läbi mitu seda seletada üritavat teooriat, oli see minu jaoks siiski liiga tempokas.
Raamatu viimane lause oli niivõrd hea, et ma lausa kibelen järge lugema, kuid kuna üritan oma raamatuostmist piirata (üsna tulutult, aga siiski), siis võib minna aega, enne kui ma loen triloogia teist osa "Hidden Huntress". Kindlasti soovitan ma aga esimest osa. "Stolen Songbird" on väga hea fantaasiaraamat, kus on piisavalt seiklusi, võluväge, huvitavaid tegelasi (ka kurikaelu) ja romantikat.

Triloogia osad:
"Stolen Songbird"
"Hiddden Huntress"
"Warrior Witch"

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...