esmaspäev, 5. september 2016

"Shade" - Jamie Begley

6. raamat sarjas "The Last Riders"
Peategelased: Shade ja Lily
Autor: Jamie Begley
Originaalpealkiri: "Shade"
Kirjastus: Young Ink Press
Formaat: e-raamat
Ilmumisaasta: 2015
Lehekülgi: 649
Goodreads

  photo reiting4small.jpg

Enne Lily'ga tutvumist ei teadnud Shade tunnetest midagi. Neiut esmakordselt nähes teadis mees, et ta elu muutub, kuid ei osanud arvata, et enda tõelise mina varjamine Lily eest, osutub nii raskeks. Kuid samm-sammult on Lily mehe saladused teada saanud. Jäänud on vaid üks, mille tõttu Lily on  sattunud taas suurde ohtu.

Arvamus:
Kui oled lugenud raamatut "Shade's Fall", siis sa tead, mis sarja kuuendas loos juhtub. Umbes 70%  raamatust "Shade" on eelmainitud raamatu ümberjutustus, kuid seekord kogeb lugeja kõike läbi Shade'i silmade. Alles viimased 30% on uus materjal ja räägib, mis peategelastest edasi saab.
Minu üllatuseks ei häirinud mind üldse, et ma teadsin, mis tulemas oli (loomulikult polnud mul kõik ka värskelt meeles, sest lugesin ma raamatut "Shade's Fall" pea pool aastat tagasi). Küll olin ma aga mitmel korral šokeeritud, sest Shade oli veel hullem ringiaeleja, kui ma arvata oskasin. Lily nägi ju vaid ühte osa Shade'ist, kuid selles raamatus sain üsna selge ettekujutuse, millega Shade on "vaba aega ja öid" sisustas. Üsna alguses ehmatas see mind niivõrd, et kaalusin raamatu pooleli jätmist. Sõber veenis mind edasi lugema ja kuigi Shade'i maine langes kolinal raamatu esimeses pooles, suutis ta loo teises pooles end lunastada. Mulle meeldis, kuidas peategelaste suhe arenes ning kui kannatlik Shade oli. Ta tõeliselt ületas iseennast ja pani Lily vajadused esikohale. Nagu ka eelmises raamatus, suutis ta mind selleski loos korduvalt välja vihastada, kuid viimaks jäi hinge hea tunne. Kuni epiloogideni, jah, sellel raamatul oli neid kaks. Jessas, kuidas ma seda viimast vihkasin. Ma oleksin selle lugemata jätnud, kui oleksin teadnud, mis tulemas on. See keeras mu sisemuses kõik pahupidi, pigistas südamest viimse veretilga välja ja jättis mu täiesti jõuetult armu paluma.

Kiitus autorile, et ta selleks suuteline oli, aga ma ikkagi vihkan seda, et Jamie Begley lasi oma tegelasel niimoodi piinelda. Kas ta polnud juba piisavalt kannatanud? Milleks seda vaja oli? Ma ei taha sellele mõelda ja niisiis otsustasin, et minu jaoks viimast epiloogi ei eksisteeri. Mõnikord on lihtsalt vaja jaanalind olla.

The Last Riders:
"Razer's Ride"
"Viper's Run"
"Knox's Stand"
"Shade's Fall"
"Cash's Fight"
"Shade"

NB! Kuigi "Shade" on sarja "The Last Riders" viies raamat, soovitan ma lugeda autori raamatuid ilmumise järjekorras, sest kõik Jamie Begley sarjad on omavahel kuidagi seotud. Ja selles maailmas on "Shade" mitte viies, vaid hoopis kaheteistkümnes lugu.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...