reede, 16. september 2016

Olen põnevil - september 2016

Aeg taas uurida, mida huvitavat on lähinädalail müügile jõudnud ning mida eelolevad septembri nädalad lisaks toovad.

Üsna septembri alguses ilmus Sarah J. Maas'i fantaasiaromaan "Empire of Storms". Tegu on sarja "Throne of Glass" viienda raamatuga. Seega peaks sari aasta pärast kauaoodatud finaalini jõudma ning see omakorda tähendab, et ma saan 2017. aasta alguses sarja lugema asuda. Hea uudis on, et Pikoprint andis sel suvel välja sarja esimese osa "Klaastroon". Loodetavasti on raamat populaarne. Endalgi on peast läbi käinud, et võiksin kirjastuse toetuseks ka eestikeelse koopia osta.

Umbes nädal tagasi ilmus Hercule Poirot 100. sünnipäeva puhul tema uus juhtum "Suletud kirst", mille tellis Agatha Christie Fond. Juhtumi autoriks on Sophie Hannah, kes kirjutas ka 2014. ilmunud Poirot loo "Monogrammimõrvad".
Kirjastus Tänapäev peaks üsna pea välja andma raamatu "Üles juuritud" ("Uprooted"), mille autoriks on Naomi Novik. Kuna lugesin eelmisel aastal e-raamatut ning veendusin, kui hea looga on tegu, siis olin õhinal valmis endale eestikeelse eksemplari soetama. Ja siis nägin kaanepilti. Ma pole tükil ajal nii pettunud olnud, sest tegu on tüüpilise tiinekale suunatud kaanega, millel on mossis näoga tüdruk. Tean, et kõlan pinnapealselt, aga kui ma juba raiskan raha raamatule, siis miks ei võiks selle kaanepilt olla ilus või vähemalt peegeldada raamatu sisu. Kui ma ei teaks midagi Naomi Novik'ust ja kui kvaliteetseid lugusid ta kirjutab, siis jalutaksin ma sellest teosest poes lihtsalt mööda. :(
Loodan, et vähemalt tõlge on hea, sest kuigi kaas on kohutav, on raamat ise lugemist väärt.
Lisan võrdluseks erinevate maade kaanepilte.
USA
UK
Ungari
Eesti


Kirjastus Ersen andis välja Philippa Gregory romaani "Teine Boleyni tüdruk", mis räägib Henry VIII aegsest Inglismaast ning  keset õukonna intriige sattunud noorest tüdrukust.

Päikese Kirjastuse laheda kaanepildiga Alan Bradley raamat "Piruka magus põhi" peaks samuti lähipäevil raamatupoodidesse jõudma.  Tegu on keskmisele koolieale sobiva krimilooga 1950ndate aastate Inglismaast, kus mõrva lahendab 11-aastane Flavia.
Varrak annab välja uue krimka "Ronkmust", mille tegevus toimub Shetlandil. Raamatu autoriks on Ann Cleeves. Samuti ilmub samalt kirjastuselt ka Lara Williamsoni lasteraamat "Poiss, kes seilas tugitooliga üle ookeani". Taas üks laheda kaanega raamat, mis jutustab loo poisist, kes tahab, et ta pere oleks koos. 


Loomulikult ilmub ka George R. R. Martini  sarja "Jää ja tule laul" 5. raamatu esimene osa "Tants lohedega". Pean tunnistama, et ega ma ise eriti põnevil ei ole (mul on siiani vaid esimesest raamatust kümmekond lehte loetud), aga peaaegu kõik pereliikmed on erutusest oimetud ning ootavad kannatamatult raamatu ilmumist. Päris naljakas ja põnev on jälgida, kuidas vahelduseks ka keegi teine raamatu pärast ringi "keksib".

Olen kindel, et unustasin midagi ning kindlasti on septembris ilmunud / ilmumas veel terve hulk huvitavaid raamatuid, millest ma midagi ei tea. Kõik soovitused on teretulnud.

1 kommentaar:

  1. Mulle ka meeldivad ilusate kaanekujundustega raamatud.

    VastaKustuta

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...