pühapäev, 19. juuni 2016

"The False Prince" - Jennifer A. Nielsen

1. osa triloogias "The Ascendance Trilogy"
Autor: Jennifer A. Nielsen
Originaalpealkiri: "The False Prince
Kirjastus: Scholastic
Formaat: pehmekaaneline
Ilmumisaasta: 2013
Lehekülgi: 352
Goodreads

 photo reiting6small.jpg 

Kuningriigis käärib ning silmapiiril terendab kodusõda. Inimeste ühendamiseks sepitseb aadlimees Connor hulljulge plaani. Ta värbab neli orbu, et neist vaid mõne nädala jooksul välja koolitada mitu aastat tagasi kaduma läinud prints. Poiste hulgas on kangekaelne tänavapoiss Sage, kes taipab üsna pea, et värvatute elu oleneb nende edusammudest. Sattudes tänavalt Connori luksuslikku lossi, leiab poiss end keset intriige, ohte ja saladusi.

Arvamus:
Esimest korda kuulsin ma raamatust "The False Prince" Lindsey Rey YouTube kanalil. Kuna ma usaldan ta arvamust, lisasin raamatu oma nimekirja. Mõni aeg hiljem mainis raamatut oma lemmikraamatute videos teine booktuber, kellega mul on sarnane maitse. Kuna nad mõlemad kiitsid raamatut, otsustasin selle osta ja välja uurida, millega tegu


"The False Prince" oli äärmiselt põnev ja tempokas seikluslugu, mis haaras mu endasse juba esimestel lehekülgedel. Ma ei suutnud raamatut käest panna, sest lugu muutus tõeliselt pingeliseks. Peategelane Sage oli ninakas, aga väga arukas. Tema vaimne köievedu Connoriga oli tohutult meeltlahutav ja kaasahaarav. Poiste võistlus tõi kaasa pinget ja ohte, tegu oli ikkagi ajaloo suurima pettuse läbiviimisega ning kuningakrooniga. Selles loos oli nii mõõgavõitlust, salakäike kui ka eluohtlikke olukordi.  Kohati üsna tumedatele toonidele vaatamata ei puudunud raamatus ka huumor. Sage oli vaimukas tegelane ja pani mu päris tihti muigama.

Mida kaugemale ma lugemisega jõudsin, seda rohkem meenus mulle Tonke Dragt'i romaani "Kiri kuningale". Need kaks sisult väga erinevat, kuid õhustikult sarnast lugu, tõid kaasa vaikse õnnetunde, mis kaasneb alati väga hea (laste)raamatu lugemisega.

Kuna tegu on triloogiaga, siis loodan, et autor kirjeldab järgmistes osades, mis on mul juba ostetud, rohkem maailma, milles tegelased elavad. Esimene osa oli äärmiselt tegelastele suunatud ning maailma ülesehitamine jäi selle varju. See, mis aga Jennifer A. Nielsen oma loodud maailmast avaldas, oli intrigeeriv.
"The False Prince" on vapustavalt hea lugu, mis sobib lugemiseks nii poistele kui tüdrukutele ja pakub lugemisrõõmu ka täiskasvanutele. Loodetavasti tõlgitakse see triloogia kunagi ka eesti keelde. Soovitan kõigile.

Triloogia raamatud:
"The False Prince"
"The Runaway King"
"The Shadow Throne"

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...