laupäev, 20. veebruar 2016

"Kui kõik kokku liita" - Jojo Moyes

Autor: Jojo Moyes
Originaalpealkiri: "The One Plus One"
Tõlkija: Lii Tõnismann
Kirjastus: Kunst
Formaat: kõvakaaneline raamat
Ilmumisaasta: 2015
Lehekülgi: 396
Goodreads
 photo reiting4-5small.jpg


Üksikema Jess kasvatab nii oma matemaatikageeniusest tütart kui ka abikaasa poega. Naine rabeleb kahel töökohal ja perekond tuleb kuidagi ots otsaga toime.  Kuid siis pakutakse Jessi tütrele võimalust õppida mainekas erakoolis ning kuigi stipendium on päris korralik, ei kata see kõiki õppekulusid. Õnneks leiab tüdruku õpetaja Šotimaal toimuva matemaatika olümpiaadi, mille võiduraha aitaks Tanzie unistuse teoks teha. Jess peab vaid välja nuputama, kuidas oma pere Lõuna-Inglismaalt Aberdeeni toimetada. Naise imestuseks pakub oma abi Ed, mees, kelle juures Jess koristamas käib ja kes talle eriti ei meeldi. Algab kahe täiskasvanu, kahe lapse ja suure koeravolaski autoretk Šotimaale.

Arvamus:
Mu esimene autoretke raamat. :)

Kui päris algusest alustada, siis olen juba mõnda aega tahtnud lugeda Jojo Moyes'i romaani "Mina enne sind". Kuna aga kõik soovitasid "varuda hunnikute viisi taskurätte ja alustada raamatut päeval, mil mul pole teisi pakilisi tegemisi, sest see olevat nii hea, et ei saa käest panna enne kui läbi saab", ehmatas see mind päris ära. Niisiis, otsustasin ma alustada hoopis autori raamatust "Kui kõik kokku liita", mis tundus sisu poolest hoopis helgem.
Alguses võttis aega, enne kui loosse sisse elasin. Ma arvan, et osalt oli selles süüdi raamatututvustuses olev lause "See on Jessi elu kokkuvõte – hetkeni, mil rüütel valgel hobusel lubab nad päästa.", sest ma lihtsalt ei suutnud Edi nii näha. Mees oli paras mühakas ja oma probleemidega niivõrd ametis, et rüütellikust oli väga raske märgata. Vähehaaval hakkas ta mind enda poole võitma. Raamatus on hetk, kus Jess peab valima oma heaolu ja laste heaolu vahel ning kuna emotsioonid on laes, on naisel väga raske loogiliselt mõelda. Ed haarab ohjad ja langetab otsuse laste heaolu kasuks. Sel hetkel sai minust tulihingeline Edi fänn.
Mulle meeldis, et tegelased oli reaalsed inimesed nii heade kui ka halbade külgedega. Neil oli probleeme, nad tegid vigu ja nad arenesid loo jooksul.  Eriti Nicky, kes alustas vaid ühe lausega ja lõpetas... noh, kui olete raamatut lugenud, siis teate, kuhu see noormees välja jõudis. Mulle meeldis, et Jess oli piisavalt aus, et lastele tõtt rääkida ja et tegelased tõesti õppisid üksteist tundma ja vaatasid pealispinnast kaugemale.  Ja loomulikult meeldis mulle Norman (kaanepilt on nii eksitav), sest kellele ei meeldiks kangelased. 
Soovitan lugeda.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...