laupäev, 16. jaanuar 2016

"The Snow Globe" - Jenna Nelson

1. raamat sarjas "Winterhaven Chronicles"
Autor: Jenna Nelson
Originaalpealkiri: "The Snow Globe"
Kirjastus: Purple Arcana Publishing
Formaat: e-raamat
Ilmumisaasta: 2015
Lehekülgi:  416
Goodreads
 photo reiting3small.jpg 
Aasta 1875. Päeval töötab Sondrine Renfrew oma tädi apteegis ja antiigipoes, õhtul manipuleerib ta tuld, õhku ja vett ning loob neist elementidest nii elutuid kui elusaid asju. Kui kapuutsiga võõras pakub Sondrine'ile ravimtaimede eest tasuks lumekera, ei suuda kerast lummatud neiu keelduda.
Lummus kaob, kui ahne tädi kihlab tüdruku Londoni ühe rikkaima mehega, keda Sondrine pole kunagi varem kohanud. Neiu otsustab öösel põgeneda ning on juba lahkumas, kui talle meenub lumekera. Seda puudutades kukub Sondrine Winterhavenisse - riiki lumekera sees. 
Üsna pea taipab tüdruk, et tema saabumine Winterhavenisse polnud juhuslik. Ta kohtub morni Shan'iga, kuid avastab üsna pea, et meest ei saa usaldada. Shan oli mees, kes Sondrine'ile lumekera andis, samuti on ta ka pearahakütt, kellele kuningas andis ülesandeks neiu Winterhavenisse toimetada. Käärimas on sõda ning surematu kuninganna, kes kasutab relvana tuld, tahab Winterhavenit hävitada. Kuna Sondrine on elementalist, peab ta kuninganna peatama, keeldumise korral võtab kuningas tal aga pea maha.

Arvamus:
Muinasjutuline fantaasialugu neiust, kes kukub lumekera sees olevasse maailma ning peab selle päästma õela surematu kuninganna käest.
Mul oli pidevalt tunne, et tegu võib olla "Alice imedemaal" ümberjutustusega. Ütlen ausalt, et ma pole kunagi suutnud raamatut lõpuni lugeda, kuid olen näinud multikaid ja ka filmi ning Sondrine'i saabumine Wintterhavenisse ning monarh (selles loos küll kuningas), kes kogu aeg kõigil päid maha võttis, näisid kangesti tuttavad.

Alustan sellest, kuivõrd mulle meeldis romaani tegevuspaik ja autori poolt loodud maailm. Winterhaven oli imeline paik ning mulle meeldis, kuidas Jenna Nelson lõi kontrasti Londoni kuuma suve ja Winterhaveni talvise maastiku kujul. Samuti oli tänu kaunile kaanepildile ka loss mul lugedes selgelt silmade ees. Mulle meeldisid Winterhavenis elavad olendid, isegi koletised avaldasid muljet, ja Sondrine'i võimed olid hämmastavad. 
Sama ei saa ma öelda peategelase enda kohta. Alguses ta meeldis mulle, eriti need vaimukad mõtted ja ütlused, mis kuidagi üle huulte ei tahtnud tulla. Samuti meeldis mulle, kuidas Sondrine kombekat daami üritas mängida, sest kogu ta sisemonoloog andis tunnistust sellest, et ta polnud üldse nii kombekas. Ning siis vähehaaval hakkas ta mulle närvidele käima, kusjuures ma ei saa praegugi aru, mis täpselt mind tema vastu meelestas. Eriti kummaliseks pean ma aga seda, kuidas raamatu esimeses pooles rühkis peategelane vaid ühe eesmärgi suunas ning siis pillas üks kõrvaltegelastest lause, mis muutis kardinaalselt Sondrine'i käitumist.
Samuti näis mulle, et autor ei suutnud otsustada, kas tegu on täiskasvanutele või noortele mõeldud romaaniga. Peategelane oli loos 18 ja kuigi tal olid need superlahedad võimed, elas ta üsna kaitstud maailmas ning raamatu algusest peale oli lugu küll mõnevõrra aeglane, kuid kindlasti noorele lugejale suunatud. Seda jõhkramalt mõjusid sündmused, mi järgnesid Sondrine'i lossi jõudmisele ja viitasid kindlalt sellele, et tegu pole raamatuga, mida võiksin anda 13-aastasele lugeda. Natuke hiljem oli mul taas tunne, et loen just noorele lugejale suunatud raamatut. Ning kuigi loo teises pooles arenes tegevus hulga kiiremini, oli see osa loost, mida ma soovitaksin 13-aastasel lugeda.  Kasvõi selleks, et lugeda, kuidas kuninganna Winterhaveni hävitamise soovini jõudis. See osa oli küll tibatilluke, kuid üks loo põnevamaid ning sundis mind tegema oletusi, üks pöörasem kui teine.
Sarjal on kindlasti potentsiaali ning kui aega anda, võib ehk ka Sondrine'ist sirguda hämmastav kangelanna. Esimese osa lõpp andis vajaliku lõpetatuse tunde, aga samas jättis päris palju otsi lahtiseks. Niisiis on mida oodata.

NB! Raamatus kirjeldatakse füüsilist ja seksuaalset vägivalda. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...