reede, 25. detsember 2015

"Tulipunane lilleke" - Sergei Aksakov

Autor: Sergei Aksakov
Originaalpealkiri: "Аленький цветочек"
Tõlkija: Kiira Sipjagina
Illustraator: Siima Škop
Kirjastus: Eesti Raamat
Formaat: pehmekaaneline raamat
Ilmumisaasta: 1974
Lehekülgi: 32
Goodreads
 Proovikivi: lapsepõlve raamat
 photo reiting6small.jpg 
Tuntud muinasjutt kaunitarist ja koletisest. Kord elas rikas kaupmees, kellel oli kolm imeilusat tütart. Ükskord enne pikale reisile minekut küsis ta, mida tütred kingiks sooviksid. Kõige keerulisemaks osutus noorima tütre soov saada kingiks tulipunane lilleke, millest kaunimat poleks terves maailmas. Kaupmees leiab lille ühe lossi aiast. Lossis elab aga koletis, kes nõuab vastutasuks mehe tütart. 

Arvamus:
Lapsena lugesin ma seda muinasjuttu lugematuid kordi ja armusin selle raamatu illustratsioonidesse.  Mu lemmikuks oli pilt sadamast. Aastaid hiljem ütles ema mulle, et ta pidas seda natuke veidraks, sest tavaliselt meeldivad väikestele tüdrukutele pildid printsessidest ning raamatus oli mitmeid imetoredaid pilte Kaunitarist. Nähtavasti ei öelnud ma lapsena emale, kuidas see mere pilt mind tõmbas ja kuidas ma tahtsin nende kaunite laevadega ümber maailma seilata ning unistasin piraadiks saamisest või eksootiliste paikade avastamisest.
Tegu on väga kauni raamatuga ning see versioon kaunitarist ja koletisest on üsna pikk ja põhjalik. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...