neljapäev, 31. detsember 2015

"Tasuja" - Eduard Bornhöhe

Autor: Eduard Bornhöhe
Originaalpealkiri: "Tasuja"
Kirjastus: Ilo
Formaat: kõvakaaneline raamat
Ilmumisaasta: 2005
Lehekülgi: 104
Goodreads
 Proovikivi: raamat mida pidin koolis lugema, aga ei lugenud (loe: lugesin aga küll) 
  photo reiting3small.jpg 
Jutustus Eestimaa wanast ajast.
Oma romantilise ajaloonägemuse pani Bornhöhe kirja, kui tal oli aastaid vaid 18. Raamatus maalib ta haarava pildi sakslaste ja taanlaste ülemvõimu alla painutatud Eestist 14. sajandil. Tegevuse kõige dramaatilisemad episoodid toimuvad aastal 1343, Jüriöö ülestõusu sündmuste ajal.

Arvamus:
Mu kooliajast on juba üsna palju aega möödas ning kohusetundliku õpilasena, kellele meeldis lugeda, lugesin ma läbi kõik kohustuslikus korras antud raamatud. Loomulikult oli ka meil valikraamatuid, aga neid ma kahjuks ei mäleta. Niisiis tegin sohki, sest "Tasuja" lugesin ma kooliajal läbi.
Seekord lugesin raamatut koos 7. klassi noormehega ning tema jaoks oli Bornhöhe tekst tohutult raske. Mõnikord pidin talle lausa lõikude kaupa teksti tänapäevaseks kohandama, et ta aru saaks, mis toimus. Samuti koostasin peatükkide kaupa talle kavaküsimusi, et tal oleks kirjanduse tunnis kergem tööd teha.
Mulle meeldis raamat ka teistkordsel lugemisel. Lugu oli ju romantiseeritud ja sutsu naiivne, aga siiski igati nauditav ja puudutas olulist peatükki meie ajaloost.

3 kommentaari:

  1. Tore näha, et ma polnud ainus, kes antud väljakutse täitmiseks pisut sohki pidi tegema. :)

    VastaKustuta
  2. Läks nii jah. :)
    Kuigi see polnud kõige raskem väljakutse punkt. Kui ma juba otsustasin silma kinni pigistada (igaks juhuks isegi kaks), siis läks "Tasuja" nagu lennates.
    Ma oli päris plindris oma sünniaastal välja antud raamatuga ning ka nimetähedega läks päris kaua. Kuigi lahendus oli nii jaburalt lihtne.
    Milline Sulle kõige rohkem peavalu valmistas?

    VastaKustuta
  3. Minu jaoks oligi vist just seesama "raamat, mida pidid lugema koolis aga ei lugenud" kõige keerukam.
    Sellele järgnesid "raamat, mis su nutma pani" sest mind on väga keeruline nutma ajada (kui ma just telekast ei vaata kedagi, kes nutab ja ma näen, kuidas pisarad voolavad), ning samamoodi "sünniaastal ilmunud välja antud raamat". Mõlemad said minu õnneks täiesti ootamatu lahenduse juba võrdlemisi varakult.

    VastaKustuta

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...