neljapäev, 31. detsember 2015

"Naine puuris" - Jussi Adler-Olsen

1. raamat sarjas "Osakond Q" (Afdeling Q)
Autor: Jussi Adler-Olsen
Originaalpealkiri: "Kvinden i buret"
Tõlkija: Tiina Toomet
Kirjastus: Pegasus
Formaat: kõvakaaneline raamat
Ilmumisaasta: 2014
Lehekülgi: 330
Goodreads
Proovikivi: raamat, mille tegevus toimub teisel maal
 photo reiting4small.jpg 
Noor ja edukas naispoliitik Merete Lynggaard kaob keset päist päeva praamilt. Kuigi politsei alustab ulatuslikku uurimist, ei suuda nad juhtumit lahendada. Nii jääb selgusetuks, kas tegu oli õnnetuse, mõrva või enesetapuga.
Aastaid hiljem luuakse Osakond Q, mida hakkab juhtima hiljuti töökohustuste täitmisel haavata saanud kriminaalkomissar Carl Mørck. Osakond Q hakkab tegelema vanade lahendamata juhtumitega ning esimesena jääb Mørckile näppu Lynggaardi toimik. Asudes naise kadumist uurima, taipavad Carl ja ta assistent Hafez el-Assad, et on sattunud külmaverelise kurjategija jälgedele.

Arvamus:
Kõik algas Taani krimifilmiga, mida ETV näitas. Mulle meeldis selle rahulik tempo, aga filmi lõpus läks lugu nii pinevaks, et ma leidsin end pühapäeva õhtul teleri peale karjumas. Üles ärganud pereliikmed ei jaganud mu entusiasmi. 


Paar kuud hiljem nägin raamatupoes soodusmüügis raamatut pealkirjaga "Naine puuris". Mulle meenus samanimeline film ning raamatu tagakülge lugedes veendusin, et tegu on sama looga. Loomulikult ostsin ma raamatu ära ja veetsin seda lugedes kaks mõnusat päeva. Kuigi ma teadsin, kuidas lugu lõppeb, oli raamatut ikkagi huvitav lugeda. 
Tavaliselt mulle ei meeldi, kui keset lugu on tagasivaated, kuid seekord nautisin ma lühikesi peatükke, mis viisid Merete Lynggaardi kadumiseni. Samuti meeldis mulle, et loos oli rohkem juttu Carli isiklikust elust ja kuigi peategelane oli oma eluga tõeliselt kimpus ja kohati päris vastik, meeldis mulle ta visadus, kui ta lõpuks taipas, kui rappa omal ajal juurdlus läks. Minu lemmiktegelaseks oli Süüriast pärit põgenik Assad (päris aktuaalne teema või mis?), kes tegelikult pidi vaid koristaja olema, aga muutus Carli jaoks asendamatuks abiliseks ning mitmel korral lausa päästis olukorra. Tema salapärane minevik ja hämmastavad kontaktid hoidsid mind kogu raamatu jooksul põnevil.
Põnev algus sarjale. Praeguseks on eesti keeles ilmunud ka teine ja kolmas raamat. Soovitan nii raamatut kui ka filmi.

Sarja raamatud (eesti keeles ilmunud):
"Naine puuris"
"Faasanijaht"
"Pudelpost"

Sarja kujunduse autor on Jan Garshnek
 photo 22817485.jpg  photo 23590315.jpg  photo 26809047.jpg

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...