neljapäev, 24. detsember 2015

"Hercule Poirot: kogutud lühijutud" - Agatha Christie

Lühijutud sarjas "Hercule Poirot"
Autor: Agatha Christie
Tõlkijad: Johannes Aavik, Gea Mägi, Piret Orav, Ilme Rebane, Maia Planhof, Kai Vaarandi
Kirjastus: Varrak
Formaat: kõvakaaneline
Ilmumisaasta: 2006
Lehekülgi: 704
Goodreads
Proovikivi: lühijuttude kogumik
 photo reiting6small.jpg 
Raamatusse on koondatud suurem osa lühijutte, milles tegutseb Hercule Poirot. Osa neist on mitmes lühijutuvalikus eestikeelsena ilmunud, kuid osa on uued, just selle kogumiku jaoks tehtud tõlked.

Arvamus:
Hercule Poirot on vaieldamatult mu lemmik eradetektiiv, kuid selles kogumikus on 704 lehekülge. Just paras raamat kotti pista, kui ilm tormiseks kisub, aga kui aega pole, siis võtab sellise tellise lugemine ikka omajagu aega. Mul kulus pea pool kuud ning ma nautisin iga hetke. Lahe oli võrrelda telesarja episoode kirjapandud lugudega. Jah, ma vaatan sarja alati, kui see ekraanil on - David Suchet on geenius. Aga nüüd lugude juurde tagasi. Mõned olid hästi lühikesed, teised jälle pikemad. Mulle tuli üllatusena, et sarja jaoks olid mõned lood kokku pandud ning kõige kipakamatele oli midagi lisatud, et episoodi jaoks vajalik materjal kokku saada.
Kogumikus oli üks lugu "Kerberose kinnivõtmine", mida ma sarjast üldse ei mäletanud. Kui keegi oskab öelda, kuidas see  telesarjas välja nägi, siis palun pange kommentaaridesse kirja. Ise nautisin ma kõige rohkem lugu "Jõulupudingu saladus". Hetkel väga päevakohane, sest tegevus toimus jõulude ajal ning loos oli sellist vanamoelist hõngu - vana häärber, palju jõulukombeid ja mahlakas mõistatus. Pealegi sain ma sellest loost midagi uut teada. Suurepärane kogumik.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...