kolmapäev, 25. veebruar 2015

"Põlenu katsed" - James Dashner

2. raamat trioogias "Labürindijooksja"
Originaalpealkiri: "The Scorch Trials"
Tõlkija: Mai Tõnisoo
Tänapäev 2014

Thomas ja ta kaaslased leidsid labürindist väjapääsu. Nad kohtusid täiskasvanutega ning tunnevad end nüüd esimest korda kindlalt. Kuid kõik pole nii nagu näib. Teresa kaob oma toast ja tema asemel on seal poiss nimega Aris. Ees ootavad aga veel kohutavamad katsumused, millest kõik välujad eluga ei pääse.

Arvamus:
Lugesin raamatut pea kuu aega tagasi ning kuna see tekitas väga segaseid tundeid, otsustasin oma arvamuse kirjapanekuga oodata.  Ega sellest eriti kasu polnud. Kõik need segased tunded on siiani alles.
Raamat oli nii kaasahaarav, et ma ei suutnud seda käest panna. Kuid samas ajas see mind segadusse. Pea igas peatükis mu arvamus muutus - kord ma lausa jumaldasin kirjapandut, siis jälle ei meeldinud see mulle üldse. Näete nüüd, mida ma segaduse all mõtlen. Sõit nagu ameerika mägedel.
Lugu oli põnev ja salapärane. Thomasi mälestused kruttisid pinget üles ning tema suhe Teresaga muutus ühelt poolt selgemaks, aga samas ajas see loo ka tohutult segaseks. Raamatu toimumispaik oli veel jubedam kui esimeses osas - eriliselt hull oli sulametalli pommidega pime tunnel. Ma ei kujuta ette, kuidas sellist asja filmis kujutada saab. Võibolla jäetakse see välja või siis mängitakse vaataja närvidega heliefektidele rõhudes, aga jättes mõned asjad näitamata.
Uued tegelased lisasid loole värvi. Ma tean, et Teresa peaks olema triloogia naispeategelane, kuid selles osas kahvatus ta Brenda kõrval ning lõpuks muutus lausa vastikuks. Nagu Thomas ei tea ka mina, kas Teresat saab usadada või ei. Tegelikult on ka Brenda usaldusväärsus paraja küsimärgi all. Nii raske on hinnata raamatut, kus tegelased on kõik nii ebausaldusväärsed.
Viimase osa ilmumiseni eesti keeles on veel paar kuud (lubati, et kolmas osa imub 2015. aasta kevadel), aga eks ma oota, sest kui ma juba alustasin triloogiat emakeeles, siis üritan selle ka samas keeles lõpetada.
Pingeline ja tempokas, kuid väga segadust tekitav teine osa.
 photo reiting4small.jpg
Triloogia osad:
"Labürindijooksja"
"Põlenu katsed"

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...