pühapäev, 11. jaanuar 2015

"Keha" - Stephenie Meyer

Originaalpealkiri: "The Host"
Tõlkija: Marge Paal
Pegasus 2010

Proovikivi: raamat, milles on üle 500 lehekülje

Maailma on vallutanud tulnukad, kes kasutavad inimeste kehi kestadena, milles nad elavad. Suur osa inimkonnast on alistatud, kuid väike grupp võitleb õiguse eest eksisteerida.
Kui Melanie Stryder, üks vähestest allesjäänud inimestest, vangi langeb, sisestatakse ta kehasse Rändaja, tulnukas, kes on elanud mitmel erineval planeedil. Rändaja ülesandeks on Melanie mälestustest üles leida kõik vastupanu puudutavad üksikasjad. Oma imestuseks taipab Rändaja, et see pole üldsegi lihtne, sest Melanie ei kao, vaid võitleb vastu, peites oma mälestusi Rändaja eest. Samuti on Melanie mälestused, millele Rändaja ligi saab eredad ja rabavad. Eriti  mälestused Jaredist, mehest, keda Melanie armastab. Üsna pea taipab Rändaja, et ta ei suuda enam eristada enda ja Melanie tundeid. Kui nad ohtu satuvad, otsutavad Melanie ja Rändaja jõud ühendada ja suunduvad otsima Jaredit ning teisi allesjäänud inimesi.

Arvamus:
Stephenie Meyer on eelkõige tuntud "Videviku" sarja autorina. Kuna oma olen sarja lugenud, siis hoiatan teid juba ette - ma kavatsen selles postituses ka vampiirisarjast juttu teha. 
Lugesin "Videviku" sarja  2011. aasta alguses (enne blogi loomist) ning kuigi see oli loetav, ei meeldinud mulle ei sarja peategelased ega armukolmnurk. Tõeliselt jaburad olid aga Bella mõtted surelikkusest ja vampirismist. Võite siis arvata, kui entusiastlikult ma "Keha" alustasin. Oma järgmises postituses kirjutan lähemalt, miks ma "Keha" lugema asusin. Võin vaid öelda, et ma ei oodanud suurt midagi. Algus oli vaevaline, kuid mida kaugemale ma jõudsin, seda huvitavamaks lugu muutus. See raamat oskas vajutada just õigetele nuppudele, et ma edasi loeksin.
Melanie ja Rändaja suhe oli hämmastavalt hästi kirja pandud. Mõte, et ühes kehas peitub kaks erinevat isiksust, kutsus lugema. Nende vestlused olid lummavad ja võitlus kontrolli pärast põnev. Alguses tegi Rändaja kõik, et Melanied summutada, kuid mida kaugemale lugu arenes, seda rohkem hakkasid nad teineteisele lootma. Nad moodustasid terviku, kuid samas säilis mõlemale omane iseloom ja tahe. Ma naersin laginal, kui Melanie üle võttis ja Jaredile tou kirja pani. Ma nutsin, sest Wanda ja Walteri stseenid olid liigutavad ja nautisin, kuidas Wanda ja Jamie aina tihedamalt suhtlema hakkasid. Kõige lahedam tegelane oli kindlasti Jeb. Melaniel ja Wandal oli tuline õigus, kui nad arvasid, et ta on nii hull kui ka geenius. Armukolmnurga puudumine oli tohutuks kergenduseks, kuid pean nentima, et ma nautisin väga omapärast nelinurka, mille autor oli loonud. 
Ma lugesin kahe päevaga üle 750 lehekülje. "Keha" on kindlasti raamat, mida ma loen tulevikus uuesti. Soovitan kõigile.

 photo reiting6small.jpg

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...