teisipäev, 24. juuni 2014

"Tähetolm" - Neil Gaiman

Originaalpealkiri: "Stardust"
Tõlkija: Sash Uusjärv
Tiritamm 2010

Müüriküla seisab täna, nagu ta on seisnud juba kuussada aastat, kõrgel graniidist kaljul, mida ümbritseb väike metsane maalapp. Idas, vahetult Müüriküla külje all, on kõrge hall kivisein, mille järgi linnake oma nimegi saanud. See vana müür on laotud tahutud hallidest graniidikamakatest, ning see saab alguse metsast ja tema teine ots kaob jälle metsa. Müüris on ainult üks ava…
Siin, väikeses külakeses, kaotab noor Tristran Thorn oma südame kaunile Victoria Foresterile. Ja siin, ühel kargel oktoobriõhtul, annab Tristran oma armastatule lubaduse – tormaka lubaduse, mis viib ta läbi ainukese avause müüris, üle aasa... kõige pöörasemasse seiklusse tema elus.

Arvamus:
Minu esimene Neil Gaimani raamat. Juhuu...
Ingliskeelne filmitegelastega kaas
Ja et ei tekiks sama olukord, mis mul perekonnas tekkis, siis vastan kohe mõnele küsimusele. Jah, see on see raamat, mille järgi Hollywood filmi väntas. Jah, ma olen filmi näinud ning see meeldis mulle.Tegelikult nägin ma filmi enne raamatu lugemist. Ja tegelikult õnnestus mul film algusest lõpuni ära vaadata alles viiendal katsel. Alati jäin ma kas algusest või lõpust ilma või tegelesin samal ajal millegi tähtsamaga ning nägin filmi vaid jupiti. 
Raamat on tunduvalt rahulikuma tempoga kui film ning selles pole nii palju draamat ja suhkrustatud momente. See ei tähenda veel, et lugu oleks igav, kaugel sellest. Raamatus on paar päris võigast seika ning nagu filmis ajavad Yvaine'i ka raamatus peale Tristrani taga veel nõiad ja verejanulised kuningapojad. Esimesed tahavad tähe südant, teised kuningriiki. Tristran ja Yvaine ei ole alati kõige sümpaatsemad tegelased. Yvaine käitub ülbelt ja ebaviisakalt ning Tristran on tähega kohtudes paras mats. Minu arust muutis see loo huvitavaks ja mitmel korral kõhistasin ma nende dialooge lugedes naerda.
Kõrvaltegelastest meeldis mulle Primus (loodetavasti ei eksi ma nimega). Ta jutuajamised Tristraniga olid vaimukad ja mul oli temast päris kahju. Üllatus missugune.
Mõnus raamat.

Hinne: 4 / 5

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...