reede, 27. juuni 2014

"Percy Jackson and the Lightning Thief" - Rick Riordan

1. raamat sarjas "Percy Jackson and the Olympians"

Percy Jackson on kuue aastaga käinud kuues erinevas koolis. Tal on õpiraskused ning pahandused leiavad ta alati üles, kuid muidu on ta täiesti tavaline poiss. Või nii ta vähemalt arvab. Seda päevani, mil matemaatikaõpetaja üritab poissi tappa ning Percy ta pastapliiatsiga põrmustab.
Selgub, et Percy on Kreeka jumala poeg, ta parim sõber Grover ja ladina keele õpetaja on müütilised olendid ning Percy elu on tõsises ohus, sest Zeus kahtlustab teda oma välgunoole varguses. 
Percy ainsaks võimaluseks eluga pääseda on tõeline varas tabada ja välgunool Zeusile tagastada. Nii satuvad Percy, Grover ja Segavereliste laagrist pärit Athena tütar Annabeth vapustavatesse seiklustesse.

Arvamus:
Ma olen aastaid oodanud, et Percy Jacksoni sari eesti keelde tõlgitaks. Kas pole siis irooniline, et nädal pärast sarja ingliskeelsete raamatute ostmist, pani Pegasus oma ilmuvate raamatute rubriiki üles Percy Jacksoni esimese osa tutvustuse. C'est la vie!
Mulle meeldis Rick Riordani loodud maailm kõigi nende vahvate ja superlahedate detailidega. Pean tunnistama, et alguses tahtsin ma kangesti Harry Potteriga paralleele tõmmata - kaks poissi ja tüdruk maailma päästmas, aga Rick Riordani maailm erineb oluliselt J.K. Rowlingu loodud maailmast, kuid pole mitte mingil viisil sellest halvem. Lugu köitis mind alugsest peale ning selles polnud ühtegi igavat hetke.
Percy oli lahe tegelane - vapper, vaimukas ja ta võime veega manipuleerida oli viimase peal.  Mu teiseks lemmiktegelaseks muutus Grover ...raamatu alguses oli ta paras veidrik, kuid loo arenedes ... omg, sellist sõpra tahaks vist igaüks.
Mõnus ja muhe raamat ning mul on tõsiselt hea meel, et sarja esimene osa on viimaks kättesaadav ka eesti keeles. Loodetavasti tuleb peagi lisa sarja teiste osade näol. Soovitan soojalt.

Oh, raamatu kahe osa põhjal on vändatud ka filmid. Olen esimest  filmi näinud ja see polnud suurem asi. Eriti käis mulle pinda, et filmides kasutati tunduvalt vanemaid näitlejaid.


Hinne: 4 / 5
Sarja raamatud:
"Percy Jackson and the Lightning Thief" ("Percy Jackson ja  välguvaras")
"Percy Jackson and the Sea of Monsters"
"Percy Jackson and the Titan's Curse"
"Percy Jackson and the Battle of the Labyrinth"
"Percy Jackson and the Last Olympian"

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...