teisipäev, 3. juuni 2014

"Labürindijooksja" - James Dashner

1. osa sarjast "Labürindijooksja"
Originaalpealkiri: "The Maze Runner"
Tõlkija: Mai Tõnisoo
Tänapäev 2014

Kui 16-aastane Thomas liftis ärkab, mäletab ta vaid oma eesnime. Aga ta pole üksi. Kui lifti uksed avanevad, leiab Thomas end suurel kiviseintega ümbritsetud väljakul teiste poiste seas. Just nagu Thomas, ei mäleta ka välujad (nii nad ennast kutsuvad), miks või kuidas nad sinna sattusid. Kõik, mida nad teavad, on see, et igal hommikul avanevad neid ümbritseva labürindi kivist uksed. Ja igal ööl need sulguvad. Keegi ei taha pärast pimeduse tulekut labürinti lõksu jääda.

Arvamus:
Lugesin selle raamat läbi vähem kui ööpäevaga. Peatükid olid lühikesed ja ma ei suutnud lugemist katkestada.  Seda loomulikult alles pärast seda, kui ma 32. leheküljel otsustasin, et "Labürindijooksja" pole minu jaoks. Algus oli tõeliselt veider ja jube aeglane. Poiste kasutatud mõisted olid tobedad ja nad lükkasid Thomasele selgituste andmist muudkui edasi. Nii ma siis toppisingi raamatu tagasi riiulisse ja otsustasin midagi muud lugeda. Kuid Thomas oli end juba mu mõtetesse vingerdanud ja kui väga ma teda ka eirata üritasin, kargas ta päeva jooksul ikka ja jälle esiplaanile. Kui ma avastasin end ei tea juba mitmendat korda labürindi peale mõtlemast, tundus igati aus raamat uuesti kätte võtta ja lõpuni lugeda. Istusin maha ja sinna ma jäin kuni viimase leheküljeni. Äärmiselt põnev oli ja vastused oma küsimustele sain ma ka, kuid ega need mulle eriti ei meeldinud. Mulle pole kunagi meeldinud ütlus "eesmärk pühitseb abinõu", kuid selles loos tegi see mind füüsiliselt haigeks. Raamatu lõpus keeras mul sees ja ajas iiveldama. Need vaesed lapsed.
Tegevuspaik oli tontlik, tegelaskujud huvitavad, koletised tõeliselt jubedad ja aeglasele algusele vaatamata oli lugu kokkuvõttes tempokas. Samuti oli loos pööre, mida ma kuidagi ette ei näinud. Loen kindlasti ka sarja teist osa.

Hinne: 4 / 5
Sarja raamatud:
"Labürindijooksja"

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...