kolmapäev, 18. detsember 2013

"Jaanimardika tee" - Kristin Hannah

Originaalpealkiri: "Firefly Lane"
Tõlkija: Tiia Krass
Varrak 2012

Raamat kirjeldab Kate Mularkey ja Tully Hart'i sõprust läbi kolme aastakümne. Kate ja Tully  kohtuvad 1974. aasta suvel ning erinevustele vaatamata saavad tüdrukutest parimad sõbrad. Tully ema hülgas ta lapsena ning soov olla armastatud viib Tully telemaailma, kus temast saab tuntud saatejuht. Kuulsus ja raha ei too aga Tully ellu seda, mida ta lootis ning naine tunneb end üksikuna.
Stabiilses peres kasvanud vaikne Kate teadis algusest peale, et ta pole tähesära jaoks loodud. Kuigi ka Kate proovib telemaailmas kätt, on naise suurimaks sooviks hoopis armuda, pere luua ning tavalist elu elada. 

Arvamus:
Ingliskeelse versiooni kaanepilt
Väga hea raamat kahe erineva iseloomuga naise sõprusest. Lugu jooksis läbi kolme aastakümne ning minu arust oli autor erinevate kümnendite hõngu hästi tabanud. Kuna mind hoiatati, siis varusin varakult taskurätte. Keerasin end suurräti sisse kerra ning hakkasin lugema raamatut, mida tuttavad taevani kiitsid. Algus mulle eriti ei meeldinud. Suutsin juba imestada, mida teised lugejad loos leidsid, kuid ühel hetkel avastasin ma end iga sõna neelamas.
Ma olin kohati Tully peale nii vihane ja ei saanud aru, miks Kate sõbrustas inimesega, kes näis läbinisti isekas, siis aga suutis Tully mind oma lahkuse ja südamlikkusega ikka ja jälle üllatada. Samuti oli mul temast kahju, sest ema teod jälitasid Tullyt kogu raamatu. Ma pööritasin silmi Kate'i ebakindlusest lugedes hetkeni, mil ma taipasin, kuidas Kate end särava ja vaimuka Tully kõrval tundma pidi. Tülidele, vihale ja kadedusele vaatamata suutsid need kaks naist sõpradeks jääda ja teineteist rasketel aegadel toetada.
Vapustavalt hea raamat. Soovitan lugeda.

2013. aastal ilmus inglise keeles raamatule järg "Fly Away". Loodetavasti on see sama hea, kui "Jaanimardika tee" ja ilmub varsti ka eesti keeles.

Hinne: 6 / 5

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...