laupäev, 28. detsember 2013

"Ivan Orava mälestused" - Andrus Kivirähk

Vabariigi Valvuri Ivan Orava nimi on tuntud igale eestlasele. Käesolev mälestuste täiendatud trükk ilmus Orava 100. juubeli puhul. Nagu ikka, sekkub Orav karmilt ja selgesõnaliselt kõikjal, kus viga näeb laita. Lisaks on raamatus ka varem ilmumata näidend «Orav ja Meri«. Raamatu lõppu on lisatud Ivan Orava nekroloog. 

Arvamus:
Pärast tundide kaupa loomaaias ringi traavimist läksid teismelised sööma ja kinno ning mina vajusin õndsa ohkega Solarise Apollos tugitooli. Enne loomulikult haarasin riiulilt "Ivan Orava mälestused". Järgmised kolm tundi veetsin ma lugedes. Tool oli mõnus, valgustus hea, keegi ei karjunud ega nõudnud  midagi ja raamat haaras kaasa. Minu versioon maapealsest paradiisist. 
Kolme tunniga õnnestus mul suurem osa raamatust läbi lugeda. Selles oli muhedat huumorit, naeruväärselt jaburaid seiku ning eestlasele omast maailmatunnetust. Kell hakkas juba kukkuma, kui leti äärde siirdusin ja raamatu ära ostsin. Tagasiteel koju lugesin ka viimased peatükid läbi. Praegu rändab raamat mööda sugulasi ja tuttavaid. Mõned kiidavad ja teised kehitavad õlgu. Minu arust on see aga nauditav kiiksuga käsitlus Eesti ajaloost läbi kuulsa tiblaküti Ivan Orava silmade. 

Hinne: 6 / 5


 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...