reede, 22. november 2013

"Risttuli" - Dick Francis ja Felix Francis

Originaalpealkiri: "Crossfire"  
Tõlkija: Toomas Taul
Varrak 2012
Kapten Thomas Forsyth kaotas Afganistaanis jala. Ainus, mis meest  taastusravi ajal püsti hoiab, on lootus armeesse naasta. Kuid briti sõjavägi pole Thomase taas teenistusse astumisest just vaimustuses. Nii on mees sunnitud oma  hobusetreenerist ema külastama. Üsna pea taipab Thomas, et kodus on midagi valesti. Ema ja kasuisa salatsevad ning igati tasemel hobused kaotavad järjest võidusõite. Thomas alustab omal käel uurimist.

Arvamus:
Esimest korda pärast Dick Francise raamatu lugemist on mul loo suhtes vastakad tunded. Raamat oli põnev ja mulle meeldis väga selle ootamatu lõpp. Kuid mõningatel põhjustel ei meeldinud Thomas mulle nii palju nagu mõned teised Dick Francise kangelased. Nagu autori kangelastele tavaks, oli ka Thomas iseseisev ja väga nutikas, kuid samas jättis ta külma ning eemalviibiva mulje. Tal oli probleeme teiste usaldamisega ning tema arusaam inimelu väärtusest näis pidevalt muutuvat. Sõda tõesti muudab inimest. Aga võibolla ulatuvad tegelase probleemide juured hoopis lapsepõlve, sest Thomase ema on raamatus väga jäik. Ma ei kujuta ette teda oma poega kallistamas ja kiitmas. 
Kõigele vaatamata ei kahetse ma, et raamatu läbi lugesin. Thomas oli vaieldamatult loo kõige huvitavam tegelane ning nagu ma juba varem mainisin, siis lugu ise oli põnev.

Hinne: 3 / 5

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...