reede, 13. september 2013

"Must lammas" - Georgette Heyer

Originaalpealkiri: "Black Sheep"
Tõlkija: Ülle Jälle
Ajakirjade Kirjastus 2010

Pikalt külaskäigult koju jõudes avastab Abigail Wendover, et tühikargaja ja õnneküti Stacy Calverleigh on end oskuslikult majasõbraks sahkerdanud ja võlub hoolsalt Abigaili noort  vennatütart Fannyt.
Samal ajal saabub Indiast Stacy skandaalse minevikuga onu Miles Calverleigh. Kuigi Miles on kõige jultunum tegelane, keda Abigail on oma elu jooksul kohanud, oskab mees ta alati naerma ajada.  Fanny pärast muret tundes loodab Abigail, et just Milesist saab ta liitlane, kes aitab päästa noore neiu ahne kelmi haardest.

Arvamus:
Mäletan, kuidas ma aastaid tagasi suure õhinaga raamatukogust järjest Heyeri romaane laenutasin ning neid lausa neelasin. Mu lemmikuks sai "Suur Sophy". Ma ei oska enam öelda, kui mitu korda ma seda lugesin, kuid mäletan, et see oli piisavalt humoorikas, põnev ja romantiline, et noorele tüdrukule üliväga meeldida. Kujutage ette mu rõõmu, kui pärast pikki aastaid hakkasid Georgette Heyeri romaanid taas eestikeelsetena ilmuma. Milliseid mälestusi selle nime nägemine esile tõi.
"Must lammas" oli rahulik ja mõnus lugemine, kuid sellist maagiat nagu aastaid tagasi Sophyst lugedes ma ei tundnud. Küll oli aga autor tabanud ajastu hõngu, mida kaasaegsed autorid tihti ei suuda edasi anda. Ma elasin kaasa Abigaili pingutustele ja Miles pani mind tihti muigama ning päris hea oli raamatu lõpus tõdeda, et noorusele vaatamata, oli Fanny tegelikult päris intelligentne neiu.

Hinne: 3 / 5

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...