reede, 27. september 2013

"Eyes of Silver, Eyes of Gold" - Ellen O'Connell"

Anne Wells põgeneb kuna isa üritab teda näljutades abielluma sundida. Naise öiseks peatuspaigaks saab Cord Benneti küün, kust mees ta hommikul leiab. Kui Anne'i isa koos kamba linnameestega kohale jõuab, lahvatab vägivald. Noori sunnitakse abielluma ning pärast Anne peaaegu vägistatakse ja Cord pekstakse poolsurnuks. 
Kuigi abielu polnud plaanis kummalgi, jääb Anne nii enda kui mehe perekonna kiusteks Cordi kõrvale ning leiab viimaks koha, kuhu ta kuulub.

Arvamus:
Olen aastatega lugenud üsna palju raamatuid, mille sisu ununeb nädala, kuu või aasta pärast. "Eyes of Silver, Eyes of Gold" lugedes oli mul algusest peale tunne, et seda  raamatut on hiljem väga raske peast välja saada. Nüüd või kindlalt öelda, et mäletan Anne'i ja Cordi lugu veel aastate kui mitte aastakümnete pärast. Samuti on see raamat, mida ma kunagi kindlasti uuesti lugeda tahan.
Ellen O'Connell on andekas kirjanik. Ta oskab oma sõnadega manada lugeja silme ette detailirohkeid ja värvikaid pilte. Seepärast on kummaline, et ükski suur kirjastus pole taolisele pärlile käppa peale pannud, vaid autor peab oma vahenditega raamatuid avaldama. Aga võibolla on nii isegi parem, sest keegi ei tee ettekirjutusi ja lugejani jõuab kirjaniku värske ning rikkumata nägemus.
Niisiis, raamatu peategelasteks on Anne, keda isa üritab oma maailmavaate järgi raamidesse suruda, ja Cord, kes on linnakeses paaria. Ta on valge mehe ja indiaanlanna poeg, keda peetakse äärmiselt vägivaldseks ja ebastabiilseks. Isegi Cordi vennad kardavad teda ning vennanaistest ei tasu üldse rääkida. Kui siis Anne'i asupaik ilmsiks tuleb, pole mingi ime, et kõik süüdistavad Cordi pea et kõigis surmapattudes. Kuid Anne pole mingi abitu lilleke. Alguses üsna kõhklevalt, kuid siis aina suurema kindlusega hakkab ta end kehtestama ja linnarahvale nende kohta kätte näitama.
Ma naersin ja nutsin, vandusin tulist kurja ja hoidsin põnevusest hinge kinni. Ja kui ma viimase peatüki lõpetasin, teadsin ma, et olin lugenud midagi tõeliselt head.

Hinne: 6 / 5

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...