kolmapäev, 7. august 2013

"Last Dragon Standing" - G. A. Aiken

4. raamat sarjast Dragon Kin
Peategelased: Ragnar the Cunning ja Keita the Viper

Kuninganna Rhiannon palub Ragnar the Cunning'il saata oma noorimat  poega rännakul koju. Samuti soovib kuninganna, et Ragnar toimetaks õukonda ta reeturist õe. Loomulikult ei kujune Ragnari ülesanne lihtsaks, sest koduteel põrkab ta kokku printsess Keita'ga, kelle kaunis välimus peidab riukalikku mõistust ja üllatavaid oskusi.

Arvamus:
Täiesti uskumatu, aga ma lugesin seda raamatut pea viis kuud. Vahepeal oli tahtmine üldse loobuda, kuid sarja seisukohast tundus lugu tähtis. Nii ma siis sundisin end tagant. Minu vastumeelsuse ainsaks põhjuseks oli loo kangelanna printsess (prince-ass) Keita. Ta ei meeldinud mulle eelmistes raamatutes ja selles loos õppisin ma teda jälestama. Keita peamisteks tegevusteks olid teistega manipuleerimine ja vingumine. Poleks iial arvanud, et laheda sarja üks naispeategelastest võib nii isekaks ja nõmedaks osutuda. Samuti jätsid ta elukombed soovida. Mul pole midagi kogenud kangelannade vastu, kuid Keita tegi oma litsakusega ka kõige kergemeelsemale tänavatüdrukule silmad ette. Ma tõesti lootsin, et ta lõpetab soolakaevanduses.
Kui Keita kõrvale jätta, siis oli tegu päris hea raamatuga. Tagaplaanil arenev lugu oli pingeline ja huvitav ning õnneks oli sellele jäetud piisavalt ruumi. Minu jaoks oli see omamoodi õnnistus ja ka ainus põhjus, miks suutsin loo lõpuni lugeda. Eriti meeldisid mulle Välgulohed ja Ebba. Loodetavasti on nad järgnevates osades kesksel kohal. Muidugi oli raamatus ka väga häid kohti. Morfyd'i ja Brastias'e suhe arenes edasi ning mul oli tõeliselt hea meel, et Keita idiootsused seda ära ei suutnud rikkuda. Ragnari suhtlemine Keita hullumeelse perekonnaga pani mind muigama ja ma ootan huviga, missuguseks Annwyli kaksikute ja Briec'i tütre saatus kujuneb. Need lapsukesed tunduvad olevat väga eriliste võimetega.
Esimest korda sarja lugemise jooksul tundsin ma puudust kaardist. Kuna autor lisab iga raamatuga loosse uusi alasid ja loheliike, siis oleks hea ka näha, milline loodud maailm välja näeb, kui suured on erinevad territooriumid ja kus erinevad lohed elavad. 
Ilma prince-ass Keita'ta oleks ma raamatule pannud hindeks nelja, kuid "kangelanna" rikkus minu jaoks kogu loo ja ma hindan selle kolme peale.

Hinne: 3 / 5

Sarja raamatud kirjutamise järjekorras:
"Dragon Actually"
"Chains and Flames" raamatust "Dragon Actually"
"About a Dragon"
"Can't Get Enough"  raamatust "Everlasting Bad Boys"
"What a Dragon Should Know"
"Last Dragon Standing"
"Dragon On Top" raamatust "Supernatural" 
"The Dragon Who Loved Me"
"How to Drive a Dragon Crazy"

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...