reede, 26. juuli 2013

"Suvepäevad" - Susan Mallery

7. raamat sarjast "Fool's Gold"
Peategelased: Heidi Simpson ja Rafe Stryker
Originaalpealkiri: "Summer Days"
Tõlkija: Raili Puskar
Ersen 2012

Heidi Simpsonile tähendab Castle'i rantšo stabiilsust pärast aastaid ratastel. Kuid siis satub naise rahulik elu ohtu, kui ta vanaisa Rafe Strykeri emalt suure summa raha välja petab. 
Rafe ei taha Fool's Goldi naasta, kuid ta ema on alati unistanud Castle'i rantšos elamisest. Kui tekib võimalus maa ära osta, ei suuda Rafe emale ei öelda. Oma üllatuseks taipab mees, et tal on nahk üle kõrvade tõmmatud - pole maad ega raha. Võitma harjunud Rafe annab asja kohtusse.
Kohtuotsust oodates kolivad Rafe ja ta ema rantšosse ning peavad koos Heidi ja ta vanaisaga ühe katuse all elama.

Arvamus (sisaldab spoilereid):
Ma olen selles loos pettunud ja ei teagi, kust alustada. Võibolla vägevast ärimehest, kel on kombeks pabereid mitte lugeda. Ühest korrast võiks veel aru saada, kuid teist ja kolmandat korda sama reha otsa astumine näitab ikka ülimat lollust ja võimetust oma vigadest õppida. Ning siis on Rafe veel imestunud, kui elevanti näeb. 
Aga võibolla peaksin ma hoopis alustama raamatu kangelannast, kes kitsi peab ning kitsepiimast juustu ja seepi valmistab. Igati väärikas amet, aga kuidas ta oma seitsme kitsega ümbruskonna elanikke ja suurlinnades olevaid udupeeneid butiike varustab ning veel Lähis-Ida turule laieneb, vot sellest ma aru ei saa. Samuti ei taipa ma, kuidas täiskasvanud naised õhutavad oma sõbrannat, kel on juba seadusega probleeme, kuritegu sooritama. Täiesti arusaamatu.
Aga võibolla peaksin ma  hoopis alustama naisest, kes kolib teise inimese majja, seab end seal mugavalt sisse, teeb ümberkorraldusi, ostab poja raha eest eksootilisi loomi -  jah, siin tuleb mängu varem mainitud elevant -  ja loodab, et asjad lahenavad iseenesest. May on raamatu kõige ärritavam tegelane. Ta elab oma mullis ja ei tee midagi Heidi hirmude leevendamiseks ning tal on nõme komme naeratus näol end teistele sõna otseses mõttes kaela määrida. Ning kui kõik vastu taevast lendab, siis teeb ta vaga näo pähe ja räägib kui pettunud ta kõigis on.
Aga võibolla peaks ma mõne sõna lisama vanamehest, kes lapselapse tuleviku ja koduga riskib, et heategevusega tegeleda ning kõik andeks saab, sest ta on vana. Heidi isegi ei ürita vanamehele olukorra tõsidust selgitada. Mees õlmitseb edasi, flirdib May'ga ja jätab mured Heidi kaela. Täiesti vastutustundetu tüüp.
Ning enesele märkamatult olen ma kõik oma kibestunud mõtted siia ritta seadnud. Lõpetuseks lisan vaid, et kitsejuustu tegemise protsess oli ainus huvitav  ja lugemisväärt asi selles raamatus.
Eelnev on loomulikult vaid minu arvamus. Goodreads.com lehel on raamat saanud väga palju positiivset tagasisidet. Soovitan lugeda ka seal olevaid mõtteid ning siis otsustada, kas tasub lugeda või mitte.

Hinne: 2 / 5
Sarja raamatud:
"Täiuslikku püüdes"
"Peaaegu täiuslik"
"Täiuslikkust leides"
"Üksnes minu"
"Üksnes sinu"
"Üksnes tema"
"Suvepäevad"

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...