reede, 26. juuli 2013

"Kuninga käsul" - Susan Wiggs

1. raamatu sarjast "Tudorite roos"
Peategelased: Juliana Romanova ja Stephen de Lacy
Originaalpealkiri: "At the King's Command"
Tõlkija: Maia Planhof
Ersen, 2010

Tänu mustlastele pääseb Juliana Romanova eluga ööl, mil kogu ta perekond tapetakse. Nüüd elab ta mustlasena, kuid unistab siiani kodumaale naasmisest ning kättemaksust.
Stephen de Lacy on leskmehest aadlik, kes Henry VIII välja vihastab ning peab karistuseks abielluma mustlastüdrukuga, kes mehe hobust varastada püüdis. Stephen on kindel, et ta abielust kujuneb tõeline põrgu, kuid mustlasneiu asemel on Stephen saanud naiseks Vene vürstitari, kes salamahti mehe südamesse poeb ja ta ellu rõõmu ja armastuse tagasi toob.

 Arvamus:
Mul on alati väga raske kirja panna arvamust nende raamatute kohta, mis mulle meeldivad. Ühelt pool tahaksin ma loost pikalt ja laialt jahvatada, kuid teiselt poolt on raamat nii hea, et spoilerdamine tooks teistele lugejatele rohkem kahju kui kasu.
Selle raamatu juures võlus mind algusest peale õhustik ja tegevuspaigad. Oma rolli mängis loomulikult ka  Henry VIII nimi. See Inglismaa kuningas oli väga koloriitne kuju ning ma ootasin põnevusega, kuidas teda  on kujutatud ning mis viisil ta Stepheni abielu korraldama hakkab. Ma ei pidanud pettuma - lugu algas tempokalt ning ei vajunud kordagi ära. Tegelikult oli väga raske raamatut käest panna, et igapäevaseid toimetusi teha. Selles oli piisavalt salapära, pinevust ja romantikat, et mind raamatu lõpuni paeluda.
Stephen ja Juliana olid mõlemad sümpaatsed ja arukad.  Mul ei olnud üheski kohas tahtmist silmi pööritada tegelaste lolluse pärast. Loomulikult varjasid mõlemad saladusi ja arusaamatusi ning ebakõlasid tuli samuti ette nagu sobitatud abieludes ikka.
Susan Wiggs on kirjutanud kauni ja omapärase loo, mis haaras mu nii endasse, et meelitab vägisi triloogia teisi osi lugema. Mõne aja eest sai need soodusmüügilt ostetud ja ootavad riiulis oma järge. Loodetavasti on tegu samasuguse maiuspalaga nagu seda oli "Kuninga käsul".

Hinne: 5 / 5
Triloogia osad:
"Kuninga käsul"

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...