neljapäev, 17. jaanuar 2013

"Tema Majesteedi lohe" - Naomi Novik

1. raamat sarjast "Temeraire"
Originaalpealkiri: "His Majesty's Dragon"
Tõlkija: Tiina Viil
Pegasus 2010

Fantaasiaraamatu "Tema Majesteedi lohe" tegevus toimub Napoleoni sõdade ajal,  kus olulise lahingujõuna on kasutusel lohed.
Sõjalaeva kapten Will Laurence  saab vallutatud Prantsuse aluselt saagiks lohemuna. Lohepoeg koorub keset merd ja ei võta talle määratud juhti omaks, vaid eelistab hoopis Willi.
Üleöö kaotab mees oma laeva, karjääri, kihlatu ja perekonna. Saatusega leppinud Will paneb oma hoolealusele nimeks Temeraire ning asub koos uue sõbraga avastama hämmastavat, kuid ohtlikku lohede ja lohejuhtide maailma.

Arvamus (sisaldab spoilereid):
Eks iga raamatu ostmisega seostub mingi lugu. Vähemalt minul küll. "Tema Majesteedi lohe" lugu on üsna piinlik. Nägin raamatut läbi poeakna ja ei saanud aru, mis täpselt kaanel oli. Seekord oli tohutult kiire ja ei olnud aega sisse astuda. Järgmisel korral poest möödudes raamatut enam aknal polnud, aga poodi nähes meenus kummaline kaanepilt ja läksin sisse asja uurima. Ma ei kujuta päris täpselt ette, mida teised poes olijad mõtlesid, nähes täiskasvanud naist, näol totter naeratus üles alla keksimas ja raamatut kallistamas.  Nähtavasti ei midagi head. Noh, aga mida ma oskan kosta. Lohed mõjuvad mulle nii. Ostsin raamatu ära, kuid lugemiseni jõudsin kuid hiljem. Vahepeal olin juba täitsa mures ja isegi kahtlesin oma ostu õigsuses, sest lugesin internetiavarustes paari äärmiselt negatiivset arvamust.
Õnneks minu arvamus nende lugejate omaga ei ühtinud. Tegu on hea ja huvitava nurga alt pajatatud looga. Mu ainsaks mureks on, et "Tema Majesteedi lohe" on sarja esimene raamat ning Pegasuse lehel pole märkigi, et teine osa eesti keeles ilmuks. Mulle aga meeldib sarju algusest lõpuni ühes keeles lugeda. :(
Olgu siis pealegi. Paar lauset sellest ka, mis mulle raamatu juures nii väga meeldis. Ma pole üheski lohede raamatus enne kohanud, et lohel on terve meeskond. Uudne lähenemine teenis kõvasti plusspunkte. Ma ei suuda ette kujutada, kui suur Temeraire lõpuks oli, et kõiki neid mehi kanda. Aukartustäratav igal juhul.
Will Laurence oli nii armsalt inglispärane - alati korrektne ja laitmatu härrasmees. Lohejuhtide maailma sattumine pidi mehele paras vapustus olema,  kuid ta ei jäänud kaotuste pärast põdema, vaid leppis üsna kiiresti oma uue rolli  ja Temeraire'iga. Eriti meeldis mulle, et ta töö polnud vaid kohustus. Ta oli siiralt oma uude sõpra kiindunud. Raamatud näisid selles sõpruses suurt rolli mängivat. Minu arust oli see eriti südamlik, et Laurence oli nõus Temeraire'ile ette lugema ka asju, millest ta ise midagi aru ei saanud. See näitas nendevahelise sõpruse sügavust. Natuke naljakas oli, kuidas Laurence Temeraire'i poole pöördus nagu oleks ta kallim või laps. Alguses oli see üsna häiriv, kuid lõpuks harjusin ära.
Raamat oli huvitav ja igav mul ei hakanud, kuid paaril korral leidsin, et tegevus oli liiga aeglane.  Samuti oleks ma tahtnud kaarte, et täpselt aru saada, kus asus varje ja kus õhulahingud aset leidsid.  Mõned kohad läksid eriti hinge. Oli tegelasi, kellest oleks tahtnud rohkem teada saada ja mõned, kes väärisid oma ametiposti asemel hoopis vangikongi. Olen vist juba varem öelnud, et kui autor suudab raamatusse kirjutada paar kohta, mis toovad klombi kurku, siis suure tõenäosusega loen ta lugusid ka edaspidi. Naomi Novik sai sellega suurepäraselt hakkama. Raamatu lõpus asuvad Edward Howe'i joonistused  ja katked päevikust, olid geniaalsed. Mulle meeldivad lugu loos raamatud.
Soovitan kõigile loheraamatute austajatele. Pettuma ei pea. Ja kirjastuselt Pegasus palun, et ka teised osad eesti keeles ilmuks.

Hinne: 4,5 / 5
Sarja raamatud:
"Tema Majesteedi lohe"

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...