esmaspäev, 3. detsember 2012

Paddington 16.50" - Agatha Christie

Miss Marple'i 8. juhtum

Originaalpealkiri: "4:50 From Paddington"
Tõlkija: Mark Sinisoo
Eesti Raamat, 1976

Kui kaks rongi kõrvuti sõidavad, näeb vanaproua Elspeth McGillicuddy, kuidas teise rongi ühes kupees tapetakse naine. Kuna laipa ja märke kuritöö toimumisest pole, ei võeta vanaproua juttu tõsiselt. Viimases hädas pöördub Mrs. McGillicuddy oma sõbranna Miss Marple'i poole. 
Üsna pea on Jane Marple'il käes esimesed juhtlõngad ning ta värbab üliosava majapidajanna Lucy Eyelesbarrow endale appi laipa otsima.

Arvamus:
Briti krimkad on klass omaette ja enamus Agatha Christie teoseid on lausa briti krimkade koorekiht.
"Paddington 16.50" lugeda oli puhas rõõm. Mulle meeldisid tegelased ja tegevuspaik ning loomulikult jahtisin ma hasartselt tekstist vihjeid mõrvari kohta. Lugu oli põnev ja kaasahaarav ning ma ei pidanud milleski pettuma. Ainult lõpus olin ma natuke hämmeldunud, sest mina küll ei taibanud, millise valiku Lucy teeb.
Natuke hiljem nägin ma ka ITV televersiooni raamatust. Sealne lugu oli natuke teistsugune, kuid siiski huvitav. Geraldine McEwan'i esitus oli väga sarnane minu ettekujutusele Miss Marple'ist ja episoodi lõpus oli ka Lucy valik vaatajatele puust ja punaseks tehtud.

Leidsin Youtube'ist ka telesarja osad. Siin on 1. osa sarjast "Paddington 16.50" inglise keeles:




Hinne: 6 / 5

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...