neljapäev, 29. november 2012

"Inetud" - Scott Westerfeld

Originaalpealkiri: "Uglies"
Tõlkija: Maali Käbin
Varrak, 2011

 Tally unistab oma kuueteistkümnendast sünnipäevast, sest siis opereeritakse ta ilusaks ning ta saab ületada jõe ja pidutseda koos oma sõpradega Ilusate linnas. Kuna kõik ta sõbrad on temast vanemad ja elavad juba Ilusate linnas, tunneb Tally end Inetute linnas üksikuna, kuni ta tutvub Shayga
Shay pole ilusaks saamisest erilises vaimustuses. Tüdruk soovib hoopis koos Tallyga linnast põgeneda ja suunduda Varemetesse, kus salapärane David nad edasi Londonisse juhataks - asundusse, kus elavad inimesed, kes enne operatsiooni linnast põgenesid ja on siiani inetud. Tally keeldub põgenemast ning Shay lahkub, jättes sõbrale koodis kirjutatud juhised Londonisse jõudmiseks. 
Shay põgenemine toob Tallyle kaasa suure jama. Ta viiakse ülekuulamisele ning seatakse valiku ette. Tally kas järgneb Shayle Varemetesse ja Londonisse ning reedab seal elavad inimesed või jääb alatiseks inetuks.

Arvamus:
Raamat ajas mind vihaseks ja vahepeal oli mul kange tahtmine midagi vastu seina visata. Westerfeldi loodud ühiskond tekitas hirmujudinaid. Meie maailmas on tohutult probleeme ning kindlasti on üheks neist inimeste lahterdamine, kuid mulle see ei meeldi. "Inetute" maailm aga sellega ainult tegeleski. Eriti just peategelane Tally. Ma ei suutnud talle kaasa elada, sest minu silmis oli ta läbinisti ebameeldiv tegelane. Ma tean, et tegu oli 16-aastase plikaga, kuid mind ajas närvi, kuidas ta lasi end pidevalt lükata ja tõmmata. Kõik ta otsused langetas kas otseselt või kaudselt keegi teine. Isegi teod, millega ta head üritas teha, tõid kaasa jubedaid tagajärgi ja oma mõtetes otsis ta endale pidevalt õigustusi. 
Kõigele vaatamata olid mõned raamatu osad täitsa põnevad, teksti oli lihtne lugeda ja mulle meeldisid isegi mõned tegelased. Kuid raamatu lõpus oli mul tunne, et kui operatsioonil poleks komplikatsioone (millised need on, lugege ise), valiks Tally oma läbielamistele ja õpitule vaatamata operatsioonile mineku. Mis tähendas, et tegelikult polnud ta võrreldes algusega üldse muutunud.
"Inetud" polnud kindlasti minu jaoks. Kuid teismelistele see meeldib. Nähtavasti oskavad nad end rohkem Tallyga samastada. Kuna sain sarja kaks esimest osa laenuks inimeselt, kes on sarjast pöörases vaimustuses ja samas ka väga hea sõber, siis lubasin tema meeleheaks ka teise osa läbi lugeda. Jutu järgi olevat see parem, kui esimene. Eks ole näha. Vot just nii lasen ma end lükata ja tõmmata, kuigi pole enam teismeline.

Hinne: 2,5 / 5

Sarja raamatud:
"Inetud"
"Ilusad"
"Erilised"
"Välised"

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...