pühapäev, 11. detsember 2011

"Katsetus" - Dick Francis

Kuningakojaga seotud sportlane kavatseb Moskva olümpiamängudelt kulla koju tuua. Aga mõistatuslik „Aljoša” ähvardab muuta selle rahvusvaheliseks skandaaliks.
Endine jahitakistussõitja Randall Drew teab rohkem hobustest kui venelastest – ja rohkem põllumajandusest kui spiooni elukutsest. Ent ometi leiab ta end teel Moskvasse väga ebamäärase ülesande ja nähtamatu vastasrindega... 


Arvamus:
Veendusin taas, et Dick Francise raamatuga ei saa alt minna. Algus oli küll niruvõitu, aga kui peategelane juba Moskvasse jõudis, oli lausa võimatu raamatut käest panna. Pean tunnistama, et ma sõin täna nina raamatus ja oleks raamatu peaaegu WC-sse kaasa võtnud. Viimasel hetkel tuli mõistus koju ja ma seisin vetsu ukse ees raamat näppus ja mõtlesin, mida ma nüüd omaarust küll teen.

Ma pole kunagi Moskvas käinud ja olen põlvkonnast, kes sügavat nõukogude aega ei mäleta. Küll aga olen kuulnud lugusid ja Francise maalitud pilt Moskvast ja venelaste eluolust on kangesti nende lugude moodi.
Raamatu peategelane Randall Drew on lihtne mees. Tegelikult saadaks ta siniverelised kuu peale, aga nagu ta sõbratar ütleb:
"See on sinusse liiga sügavale juurdunud. Teenindusvalmidus suverääni nõudmiste suhtes ja kõik muu. Su vanaisa oli kuningakoja tallmeister, tädi õuedaam. Sellised võsundid su perekonnas ulatuvad sajandite taha. Mis lootust sul üldse on? Kui mõni prints käsib hüpata, võtavad kõik su esivanemate geenid sinus valvelseisaku ja saluteerivad."
Francisel on taas õnnestunud luua väga sümpaatne ja inimlik peategelane ning terve ports värvikaid ja huvitavaid kõrvaltegelasi. Peategelase mõte jooksis minu omast tunduvalt kärmemini, aga enda kiituseks pean ütlema, et olin vähemalt õigel teel.
Lõpetuseks ütlen veel, et kes loodab hollywoodilikku stsenaariumit peab pettuma. Francis küll võrdleb nõukogude eluolu inglise omaga ja kritiseerib kohati vägagi oskuslikult, kuid selles raamatus  ei ole kõik mustvalge.

Hinne: 4 / 5

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...